1, Říjen 2019

Autá na elektrinu, niesu tak nové ako sa nám snažia nahovoriť

Keď sa povie elektromobil tak prvé čo väčšine ľudí napadne je Tesla. Znie to preto až neuveriteľne ak vám by vám  niekto povedal že prvé auto na baterky tu bolo už v roku 1976. A ako ináč patrilo pod Volkswagen. Lepšie povedané jednalo sa o Golf CityStromer.  Dokonca sa tu nebavíme o jednej generácií ale dokonca až o štyroch generáciách elektrického vozidla  a preto je vážne otázne či výrobcovia áut úmyselne netlmili vývoj aby zarobili čo najviac peňazí na klasických spaľovacích autách.Predná maska auta.jpg
 
O prvej generácií tohto vozidla nie sú veľmi dostupné informácie, pretože sa v prvom rade jednalo o koncept a nikto vtedy nepredpokladal že by to mohlo zájsť ďalej ako na testovaciu dráhu a späť do garáže. Údajne sa malo jednať o auto s výkonom 27 koní so 4 – stupňovou prevodovkou. No vyrobených bolo len niečo okolo 20 kusou tohto typu.
 
Druhá generáciadnes už bežne vyrábaného elektromobilu vznika o pár rokou neskôr a v roku 1985 pričom verejnosti bola predstavená až v roku 1989. Pričom fakt že mala ešte nižší výkon ako tá prvá znie neuveriteľne. Malo sa jednať o výkon o sile 25 koní. Pričom prvá mala o 2 kone viac. Ani s dojazdom to nebolo veľmi slávne. Ten sa pohyboval v rozsahu 80 až 100 kilometrov. A tak muselo byť každému jasné že ešte nie čas na seriózne nasadenie do prevádzky. No napriek tomu bolo vyrobených okolo 100 kusov.
 Červený  Vw Golf.jpg
 
Tretia generácia sa z pohľadu parametrov nedočkala žiadnych vylepšení no zdroje sa značne odlišujú. Preto je ťažké potvrdiť alebo to vyvrátiť. Podľa výrobu mal byť dojazd vozidla taktiež okolo 100 kilometrov. To bol síce na rok 1993 síce stále malý dojazd ale ani tento údaj nebol potvrdený. Jednalo sa totiž o údaj daný výrobcom. O čosi reálnejšie už znie že nabíjanie doma zo zásuvky malo trvať zhruba 8 hodín. Tomu sa už dá uveriť, pretože ani dnešné klasické nabíjačky na tom niesu o nič lepšie.
 
 
Posledná spomenutá a súčasná generáciaprišla na trh v roku 2014. Jej výkon narástol na úctyhodných 100kW. A čo je podstatné aj dojazd sa zvýšil na zhruba 300 kilometrov. Preto sa už dá hovoriť o reálne použiteľnom aute do mesta. Do mesta preto lebo ešte stále to je malý dojazd ak bývate niekde po mimo a potrebujete do práce dochádzať desiatky kilometrov tam a späť. Každopádne je to posun dopredu za aký by sa nemusel nikto hanbiť.